CV - jeśli nie tradycyjnie, to jak?

 

CV – jeśli nie tradycyjnie, to jak?

 

Jak sprawić, aby nasze CV nie zagubiło się pośród setek innych? Co zrobić, aby wzbudzić zainteresowanie rekrutera na tyle, by zaprosił nas na rozmowę kwalifikacyjną? Poszukujący pracy prześcigają się w pomysłach, wśród których coraz bardziej popularnym staje się tzw. kreatywne CV.

Czym jest kreatywne CV? To niestandardowy, oryginalny sposób przedstawienia swojej kandydatury pracodawcy. W praktyce przyjmuje różnoraką formę, np. ulotki reklamowej, komiksu, mapy myśli strony facebook’a, video; lub w bardziej niekonwencjonalnej formie – rolki papieru toaletowego czy bilbordu umieszczonego w pobliżu siedziby potencjalnego pracodawcy.

Wśród pracodawców i rekruterów zdania na temat kreatywnego CV są podzielone. Zwolennicy widzą w nim sposób, nie tylko na zwrócenie uwagi pracodawcy, ale także na wykazanie kreatywności. Stąd też taka forma jest szczególnie polecana przy ubieganiu się o stanowiska, gdzie kreatywność, inwencja, pomysłowość czy zmysł artystyczny stanowić będą cechę wykorzystywana w pracy. Chodzi tu głównie o grafików, projektantów, osoby pracujące w działach marketingu, czy public relations. Przeciwnicy wśród wad wymieniają brak przejrzystości formy (obecność ozdobników, szlaczków, wykresów) oraz próbę odsunięcia kwestii merytorycznych na drugi plan. Dla niektórych fakt, że stworzenie kreatywnego CV w porównaniu z tradycyjnym jest bardziej kosztowne, stanowi dowód o gotowości potencjalnego pracownika od trwonienia czasu i pieniędzy.

 

Dla tych z was, którzy chcą wykorzystać tę formę jako sposób maksymalizowania szans na znalezienie pracy, poniżej zamieszczamy kilka wskazówek dotyczących tworzenia kreatywnego CV.

 

  1. Zanim zaczniesz tworzyć kreatywne CV, przemyśl, czemu ono ma służyć. Pamiętaj, że każde CV – również takie powinno być profilowane – czyli dostosowane do konkretnej oferty pracy.
  2. Jeśli już zdecydujesz się na kreatywne CV, zadbaj, by było pomysłowe i dopracowane. Wydrukowanie CV na kolorowej kartce to za mało. Nie kopiuj też pomysłów innych. To może zostać odebrane przez pracodawcę jako brak kreatywności, którą chcesz się wykazać.
  3. Zachowaj umiar. Twój pomysł jak i forma powinny być czytelne dla rekrutera oraz nie powinny sprawiać kłopotów przy analizowaniu twojego CV.
  4. Jeśli nie masz pewności, że kreatywne CV może podwyższyć twoje szanse na zatrudnienie, a jednocześnie chcesz się wykazać, warto wykorzystać rozwiązanie pośrednie. Wyślij tradycyjne CV i dołącz do niego link do umieszczonej w Internecie twojej kreatywnej prezentacji, do projektów czy twoje strony internetowej.

 

Poniżej zamieszczamy linki do stron, które mogą stanowić dla ciebie inspirację:

www.claudionader.com

 

Copyright © 2017 UKSW Wszelkie prawa zastrzeżone
Informacja o ciasteczkach meds us